Zmiany w planie nauczania związane z wydłużeniem zdalnego nauczania od 15 do 26 kwietnia 2020 roku


Zarządzenie
Dyrektora Zespołu Szkół Katolickich u św. Pankracego
w Jeleniej Górze z dnia 14 kwietnia 2020 roku (nr K2/2020)
w sprawie zmian w planie nauczania związanych z wydłużeniem zdalnego
nauczania od 15 do 26 kwietnia 2020 roku

W oparciu o rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w zawiązku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zarządzam co następuje:
1. Określam tygodniową obowiązkową liczbę lekcji zdalnych:
Klasy I – II SP:
• edukacja wczesnoszkolna: 3,
• język angielski: 1,
• muzyka: 1,
• plastyka: 1,
• informatyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1.
Klasy V – VIII SP:
• język polski: 3,
• język angielski: 2,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1,
• biologia: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1,
• chemia: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• technika: 1,
• muzyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasy I LA:
• język polski: 3,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 3,
• historia: 1, historia R: 1,
• biologia: 1, biologia R: 1,
• geografia: 1,
• fizyka: 1, ,fizyka R: 1
• chemia: 1, chemia R: 1,
• informatyka: 1,
• plastyka: 1,
• wychowanie fizyczne: 1,
• edb: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa II LA:
• język polski: 2,
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3,
• historia i społeczeństwo: 1,
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 2,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Klasa III LA:
• język polski: 3,
• język polski R: 4;
• język angielski: 3,
• język niemiecki: 1,
• matematyka: 2,
• matematyka R: 3
• historia i społeczeństwo: 1,
• historia R: 2;
• wos R: 2;
• biologia R: 3,
• przyroda: 1,
• fizyka R: 3,
• chemia R: 3,
• informatyka R: 3,
• wychowanie fizyczne: 1,
• religia: 1
• zajęcia z wychowawcą: 1,
• WDŻ: 1.
Zajęcia specjalistyczne po konsultacji z rodzicami:
• logopedia: 1,
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: 1,
• indywidualne zajęcia rewalidacyjne: 1.
2. Poprzez lekcję zdalną rozumiemy połączenie zdalne nauczyciela z uczniami poprzez funkcję MEET na szkolnej platformie G-Suite. Spotkanie to poprzedzone zostaje zaproszeniem uczniów dzień wcześniej do godziny 15.00.
Lekcja zdalna może trwać od 15 do 30 minut.
Lekcje odbywają się wg planu i godzin zamieszczonych w dzienniku elektronicznym.
Wyjątek stanowią zajęcia klas I-II SP – godziny zajęć (nie więcej niż dwie zdalne lekcje w
ciągu dnia) ustala z rodzicami wychowawca i przekazuje nauczycielom uczącym.
3. Pozostałe zajęcia wg planu lekcji mogą odbywać się w wymienionych przez
Rozporządzenie MEN formach:
1) z wykorzystaniem materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
www.epodreczniki.pl; materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu
obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach
internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w
tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji
egzaminacyjnych; materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i
radiofonii; innych materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela,
potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny
pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę
informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem, szczególnie poprzez dziennik
elektroniczny i szkolą platformę G-Suite.
4. Szczegółowe zadania dla uczniów nauczyciel zapisuje w zakładce zadania domowe w
dzienniku elektronicznym.
5. Wszystkie omawiane treści wpisywane są do dziennika elektronicznego jako tematy
poszczególnych jednostek planu lekcji. Obowiązkowe jest wpisywanie obecności uczniów
podczas lekcji zdalnych.
6. Zasady oceniania przedmiotowego:
1) uczeń jest obowiązkowo obecny na zdalnej lekcji zgodnie z zaproszeniem;
2) na lekcji obowiązują zasady zachowania uczniów zgodne z zasadami n-etykiety;
3) uczniowie uczestniczący w zdalnej lekcji mogą być oceniani za aktywność na czatach
poprzez wypowiadanie się na właściwy temat, podawanie trafnych przykładów,
współpracowanie z nauczycielem oraz uczniami tworząc lekcję;
4) uczniowie oceniani są także za:
- zadania przekazywane podczas zdalnej lekcji oraz za pośrednictwem dziennika
elektronicznego (mogą to być zadania na podstawie podręcznika, zeszytu ćwiczeń lub inne
opracowane przez nauczyciela) do wykonania według instrukcji przygotowanej przez
nauczyciela (dostarczanie zadań ustalane będzie indywidualnie),
- odpowiedzi (dostarczanie odpowiedzi ustalane będzie indywidualnie);
- wykonanie prace projektowe w różnych formach, zleconych przez nauczyciela;
- testy, sprawdziany, odpowiedzi pisemne;
- inne zadania dodatkowe proponowane przez nauczycieli;
5) wszystkie oceny wraz z ich opisem wpisywane są systematycznie do dziennika
elektronicznego.
7. Zasady oceniania zachowania:
1) kryteria oceniania zachowania są zgodne z zapisami regulaminu oceniania zachowania
(strona internetowa szkoły);
2) szczególną uwagą objęta zostaje obecność na zdalnych lekcjach; systematyczność pracy;
zachowanie n-etykiety podczas MEETów;
3) nieobecność ucznia usprawiedliwia rodzic w bieżącym tygodniu;
4) ocena z zachowania za miesiąc kwiecień powinna być wystawiona do 8 maja.
8. Zasady dotyczące klasyfikacji klasy III LA:
1) oceny roczne wystawić należy do 18 kwietnia 2020 roku;
2) zdalne zebranie klasyfikacyjne Rady Pedagogicznej wyznacza się na 20 kwietnia o godz.
16.00 (obecność obowiązkowa nauczycieli uczących w tej klasie).
9. Zasady doprecyzowujące:
1) Pedagog, psycholog, świetlica i biblioteka tworzą narzędzia do prowadzenia konsultacji
zdalnych, przekazują propozycje zajęć, zabaw, spektakli lub linki do innych materiałów
nauczycielom i rodzicom.
2) Wychowawcy pozostają w stałej łączności z rodzicami i uczniami, podejmują działania w
celu zaktywizowania wszystkich uczniów do podjęcia zdalnej nauki.
3) Materiały dodatkowe, komentarze nauczyciele umieszczają w dzienniku elektronicznym,
w którym prowadzona jest także na bieżąco korespondencja z rodzicami/ opiekunami
uczniów i z uczniami.
4) Bezwzględnie wszyscy uwzględniamy możliwości psychofizyczne uczniów, zalecenia
medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich
dostępności w domu, wieku i etapu rozwoju uczniów, a także ich sytuacji rodzinnej.
5) Rodzice uczniów SP proszeni są o pomoc w nauczaniu na odległość swoich dzieci,
sprawdzanie zapisów w dzienniku elektronicznym, stały kontakt z wychowawcami.
6) Szczegółowe zasady nauczania na odległość uczniów objętych pomocą psychologicznopedagogiczną
omówione zostały w kolejnym zarządzeniu.

ks. dr Mariusz Majewski
dyrektor            

Jelenia Góra, 14 kwietnia 2020 r.